Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hluk spojený s železničním kolem
Mareš, Adam ; Řehák, Kamil (oponent) ; Rec, Matouš (vedoucí práce)
Problematika hluku spojeného s železniční dopravou, zaměřená primárně na hluk od styku kola a kolejnice je zkoumána převážně v souvislosti s železniční dopravou, týká se nicméně také tramvajové dopravy ve městech a v malé míře i pozemních lanových drah. Hlučnost železniční dopravy je jedním z důvodů, proč je veřejností vnímána negativně, a to i přesto, že oproti jiným druhům dopravy přináší mnoho výhod jako jsou šetrnost k životnímu prostředí, komfort cestování, rychlost cestování a další. To je jedním z důvodů, proč je třeba se na hluk v železniční dopravě zaměřit a celou problematiku co nejlépe pochopit, zkoumat a dále rozvíjet a zdokonalovat, a to jak v oblasti pasivních, tak aktivních protihlukových opatření. I z tohoto důvodu je cílem této práce podat ucelený přehled o dané problematice. Práce se tedy zabývá problematikou hluku komplexně, od teoretického vymezení hluku, přes zdroje hluku a jejich rozdělení až po měření hluku a využití numerických metod pro jeho vyhodnocení a stanovení vhodných preventivních a protihlukových opatření.
Využití železniční dopravy v oblasti odpadového hospodářství
Poul, David ; Pluskal, Jaroslav (oponent) ; Gregor, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá železniční dopravou, popisuje její roli v kombinované dopravě a srovnává klíčové aspekty se silniční dopravou. V rámci diplomové práce byla vytvořena podrobná databáze železničních tratí v České republice, na které byl postaven plánovač dopravní cesty s možností nastavení průjezdných bodů. Součástí plánovače je také implementace výlukové činnosti. Byl vytvořen ucelený technicko-ekonomický model pro železniční dopravu se čtyřmi výpočtovými modely a podrobným investičním plánováním, díky kterému lze posoudit, zda je výhodnější nákup či pronájem železničních souprav při investičním rozhodování. Dále byl vytvořen technicko-ekonomický model pro vlečku. Poslední část se zabývá vytvořeným přepravním modelem pro spádovou oblast pro 8 lokalit a 5 druhů přepravovaných odpadů/komodit. Přepravní model byl použit pro vyhodnocení dvou vytyčených oblastí – Jihomoravský kraj a Kolín.
Zabezpečovací zařízení pro regionální tratě
Pitřík, Martin ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Musil, Martin (vedoucí práce)
Tato práce popisuje návrh, realizaci a testování zabezpečovacího zařízení pro regionální tratě. V rámci práce je navrhnut a realizován hardware a jeho firmware, komunikační rozhraní a obslužný software. Návrh je zaměřen na celkovou jednoduchost a nízké pořizovací náklady, a to vše při současném zachování všech možností nabízených moderními zabezpečovacími zařízeními. 
Brno Jižní Město na Poříčí, lokalita Trojmostí Komunikační prostor sociální soudržnosti komunity, polyfunkční objekt a prostor
Tasch, Daniel ; Obtulovič, Marek (oponent) ; Kiszka, Josef (vedoucí práce)
Cielom mojej práce bolo vytvorenie polyfunkčného domu, ktorý slúži ako prepojenie medzi centrom mestra Brna a jeho indrustriálnou časťou. Táto budova je tiež v priamom kontakte s historickým viaduktom, ktorý by bol pre tento projekt vykopaný. Tento historický viadukt v dnešnej dobe slúži ako železničná trať. Hlavné brnenské nádražie sa ale plánuje podľa nového návrhu KAM odkláňať a tak ostane viadukt nevyužitý. Z toho dôvodu tiež dodáva charakter a zaujímavosť mostu, na ktorom som sa rozhodol navrhovať tento projekt. Domy na mostoch nad riekou nie sú vôbec niečím vychýreným. Nestavajú sa vôbec v takej miere ako by sa čakalo. Dom na moste poskytuje nielen praktické prepojenie oboch brehov a využitie každého miesta na zástavbu, ale zároveň aj estetický pôžitok. Je to niečo, čo nie je videné každý deň.
Dopad 1. vlny pandemie Covid-19 na dopravní obslužnost obcí Česka
Procházková, Kristina ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Randák, Jakub (oponent)
Pandemie Covid-19 postihla v krátkém čase celý svět. Velký dopad zaznamenal dopravní sektor. Veřejná doprava byla zasažena onemocněním Covid-19 už v době vypuknutí nemoci. Práce sleduje konkrétně období února a dubna 2020. Jedním z hlavních problémů byla klesající poptávka po veřejné dopravě. Tato bakalářská práce má za cíl zjistit dopad pandemie Covid-19 na frekvenci autobusových a vlakových spojů v obcích Česka. Tohoto cíle je dosaženo pomocí analýzy dat získaných z centrálního jízdního řádu IDOS. Na mikroregionální úroveň analýza nahlíží z pohledu populační velikosti obcí a z pohledu specifik jednotlivých krajů. V další rovině se analýza věnuje spojení jednotlivých krajských měst a nakonec je hodnocen dopad pandemie na mezinárodní dopravu. V obecné části se bakalářská práce zabývá postupy a omezeními zaváděnými proti šíření onemocnění ve světě a v Česku a dále popisuje způsob zajišťování a financování veřejné dopravy a specifika dopravní obslužnosti. Data ukazují, že větší absolutní i relativní pokles spojů byl ve větších městech, ale dopad úbytku spojů byl citelnější v malých obcích. Mezikrajské spojení pokleslo více než obslužnost obcí, mezinárodní doprava se prakticky zastavila.
Hluk spojený s železničním kolem
Mareš, Adam ; Řehák, Kamil (oponent) ; Rec, Matouš (vedoucí práce)
Problematika hluku spojeného s železniční dopravou, zaměřená primárně na hluk od styku kola a kolejnice je zkoumána převážně v souvislosti s železniční dopravou, týká se nicméně také tramvajové dopravy ve městech a v malé míře i pozemních lanových drah. Hlučnost železniční dopravy je jedním z důvodů, proč je veřejností vnímána negativně, a to i přesto, že oproti jiným druhům dopravy přináší mnoho výhod jako jsou šetrnost k životnímu prostředí, komfort cestování, rychlost cestování a další. To je jedním z důvodů, proč je třeba se na hluk v železniční dopravě zaměřit a celou problematiku co nejlépe pochopit, zkoumat a dále rozvíjet a zdokonalovat, a to jak v oblasti pasivních, tak aktivních protihlukových opatření. I z tohoto důvodu je cílem této práce podat ucelený přehled o dané problematice. Práce se tedy zabývá problematikou hluku komplexně, od teoretického vymezení hluku, přes zdroje hluku a jejich rozdělení až po měření hluku a využití numerických metod pro jeho vyhodnocení a stanovení vhodných preventivních a protihlukových opatření.
Analýza frekvenční dostupnosti osobní železniční dopravy v Česku
Ambrož, Jiří ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kupková, Lucie (oponent)
Analýza frekvenční dostupnosti osobní železniční dopravy v Česku Abstrakt Tato práce se zabývá kartografickým znázorněním frekvenční dostupnosti do map a její ana- lýzou na vhodných úrovních sledování za využití softwaru ArcGIS 9.3. Teoretická část se vě- nuje kategorizaci vlaků a využití GIS zejména pro sledování dopravních analýz dostupnosti. Ná- sleduje popis použitých metod, kterými jsou izolinie a kartodiagram. V hlavní části je popsána tvorba příslušných datových vrstev a metodika sběru dat. Zhodnoceny jsou dosažené výsledky a vhodnost použití jednotlivých metod. Frekvenční dostupnost je rozdělena na dva typy. Jejich odlišnosti jsou diskutovány v závěrečné části, kde je upozorněno také na několik komplikací, které se v průběhu práce objevily. Hlavním výstupem jsou dvě mapy frekvenční dostupnosti pro ČR a jedna pro Středočeský kraj. Klíčová slova: frekvenční dostupnost, kartografické metody, železniční doprava
Predatory Behaviour in Transportation Sector - "Czech Railways v. Leo Express" case
Slámová, Iva ; Vacek, Pavel (vedoucí práce) ; Schwarz, Jiří (oponent)
Je d ležité kontrolovat, zda spole nosti mající dominantní pozici na konkrétním trhu dodržují zákony a pravidla a nezneužívají svého postavení na úkor slabších hrá na trhu. Takovéto chování totiž poškozuje existující zdravou konkurenci a zabra uje vzniku konkurence nové, zúžuje možnosti volby spot ebitele a zp sobuje prudké nežádoucí zm ny cen, kterým je spot ebiel vystaven. Práce pojednává o teoretických aspektech predátorského chování a aplikuje ho na reálný p ípad z dopravního sektoru za ú elem popsání procesu zjiš ování relevantního trhu a tržního podílu a odhalování predátorského chování. Nedílnou sou ástí je i dotazníkový pr zkum mezi cestujícími. Klasifikace D21, D22, K21, L11, L12, L40 Klí ová slova Predátorské ceny, relevantní trh, SSNIP test, železni ní doprava, eské dráhy E-mail autora Iva-Slamova@seznam.cz E-mail vedoucího práce vacek@fsv.cuni.cz
Nákladní doprava v Česku: analýza struktury výkonů a dopravně politických strategií
Štěpánek, Zdeněk ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Randák, Jakub (oponent)
Prvním cílem této bakalářské práce je určit a posoudit smysluplnost současných strategických dokumentů Ministerstva dopravy, které řeší změnu současného stavu tuzemské nákladní dopravy. Druhým cílem je odhalit komodity, které jsou v současné době přepravovány silniční dopravou, ale do budoucna lze pro jejich přepravu zvolit alternativní způsoby přepravy. Ideálně by se mělo jednat o způsoby, které jsou méně environmentálně náročné a více uleví přetíženým dopravním tahům. Jako prostředek k dosažení těchto cílů je užita vlastní analýza současného stavu vnitrostátní a mezinárodní dopravy v Česku. Některé strategické dokumenty Ministerstva dopravy obsahují přínosné plány rozvoje, ovšem některé z nich jsou v současné situaci nadbytečné. Na území Česka lze objevit náklady, pro které by byl vhodnější alternativní způsob dopravy. V mezinárodní dopravě lze, vzhledem k heterogenitě přeprav, doporučit zejména širší užívání kombinované dopravy. KLÍČOVÁ SLOVA nákladní doprava, železniční doprava, silniční doprava, životní prostředí, rozvoj, Česko
Brno Jižní Město na Poříčí, lokalita Trojmostí Komunikační prostor sociální soudržnosti komunity, polyfunkční objekt a prostor
Tasch, Daniel ; Obtulovič, Marek (oponent) ; Kiszka, Josef (vedoucí práce)
Cielom mojej práce bolo vytvorenie polyfunkčného domu, ktorý slúži ako prepojenie medzi centrom mestra Brna a jeho indrustriálnou časťou. Táto budova je tiež v priamom kontakte s historickým viaduktom, ktorý by bol pre tento projekt vykopaný. Tento historický viadukt v dnešnej dobe slúži ako železničná trať. Hlavné brnenské nádražie sa ale plánuje podľa nového návrhu KAM odkláňať a tak ostane viadukt nevyužitý. Z toho dôvodu tiež dodáva charakter a zaujímavosť mostu, na ktorom som sa rozhodol navrhovať tento projekt. Domy na mostoch nad riekou nie sú vôbec niečím vychýreným. Nestavajú sa vôbec v takej miere ako by sa čakalo. Dom na moste poskytuje nielen praktické prepojenie oboch brehov a využitie každého miesta na zástavbu, ale zároveň aj estetický pôžitok. Je to niečo, čo nie je videné každý deň.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.